INFO
„Świadomość o MEW w Polsce rośnie. Jednak musimy mądrze zarządzać procesem budowania tej branży w Polsce.”
Aleksandra Jampolska – Public Affairs and Stakeholder Senior Manager w Ocean Winds.
W tym przypadku rozpoczniemy od wyjaśnienia nazwy stanowiska, które zajmuje Ola.
Ale następnie – tradycyjnie – będzie o jej doświadczeniu w branży offshore, w której zaczynała od pracy w consultingu w oil & gas, od budowy Terminalu LNG w Świnoujściu.
W 2019 r., po kolejnych latach pracy w ciekawych projektach, przeszła już na stałe do sektora MEW, czyli PGE Baltica, gdzie pracowała przy budowie/ planowaniem budowy MFW.
Zdecydowanie większa część naszej rozmowy dotyczyć będzie projektu Ocean Winds, czyli budowy MFW BC Wind w I fazie polskiego offshore wind.
Będzie o:
- nazwie projektu, a także o tym, że OW to nie „ogólne warunki”, a Ocean Winds to nie atlantyckie passaty,
- strukturze właścicielskiej koncernu,
- polityce local content i udziale polskich firm w łańcuchach dostaw koncernu,
- edukacji – i to zarówno pracowników, przedsiębiorców, jak i o programach dla dzieci, w tym o „karierze z wiatrem”,
- innowacjach – w tym o rozwijającym się systemie floating, który w sumie już nie jest innowacją, tylko komercyjną technologią stosowaną w praktyce,
- nieco zapomnianym przez KPO porcie serwisowym we Władysławowie.
Na koniec kilka postulatów w kierunku administracji rządowej:
- potrzebne jest uproszczenie procedur i jeden adres pod kątem MEW po stronie administracji;
- potrzebna jest strategia przemysłowa i energetyczna na lata do przodu;
- konieczne jest prezentowanie polskich branżowych produktów na rynku międzynarodowym.
A poniżej linki, o których mówiła Ola:
1) “OW BRAND. Ocean Winds. How our name was born – Listening to the Wind”
– czyli film o zapisie wiatru, wyjaśniający skąd się wzięła nazwa Ocean Winds.
2) Webinarium „Innowacje w morskiej energetyce wiatrowej”
app.evenea.pl/event/886431-21/
Wreszcie link do naszego branżowego newslettera:
Zapraszam Ciebie serdecznie!
I do usłyszenia wkrótce!